fredag 20. februar 2009

VINTERFERIE




Snø, masse snø, sol, langrennski, appelsin, kvikk lunsj, kakao, slalåmski - assosiasjoner fra min barndoms vinterferie i Suldal. Da var det alltid MYE snø og SOLA skein alltid fra skyfri himmel... Rart det der at vinterferiene på 80-tallet i en liten vestlandsbygd alltid var SÅ perfekte. Aldri regn, aldri vind, aldri tåke... Eller er det kanskje bare inne i mitt hode at det var så perfekt? Det er rart det der med minner, vi husker det som er fint og godt. Selvfølgelig var det ikke vestlandsvintrene alltid perfekte i "gamle dager" heller. Da, som nå var det nok snøfattige og regnfulle vinterferier - men det er glemt og fortrengt for lenge siden!

Nå står vinterferien 2009 for døren, jeg var akkurat inne på
yr.no og sjekket værvarslet. Det var dessverre ikke så oppmuntrende, det var mye regn og lite sol... Jammen godt at jeg har mye å ta meg til. Både engelskoppgaver og bokmeldinger i norsken ligger og venter på meg. Det samme gjør lange, gode morgener under dyna :-) Ingen vekkerklokke som iltert forteller meg at nå er det på tide å stå opp. Disse små avbrekkene i hverdagen vår, kalt ferie, er en utrolig bra oppfinnelse. Så møter vi friske og uthvilte til ny innsats, står på noen uker - så er vi faktisk klar for ferie igjen, denne gang påskeferie... :-)

Ha en fin vinterferie alle sammen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar