fredag 6. mars 2009

Fra saga til blogging...


Jeg har først og fremst opprettet denne bloggen for å komme
i gang med elevblogging. Nå har nesten alle elevene som jeg har i norsk opprettet egne blogger og kommet i gang :-)
Denne uka holder vi på med norrøn litteratur. Vi har lest utdrag av Håvamål og Voluspå, lært om norrøne guder og om vikingtiden. Derfor tenkte jeg i dag at vi kunne kombinere oppsummering av det vi har lært denne uka med blogging. Så norsktimene i dag tilbrakte vi på datarommet, hver eneste elev satte seg ned og skrev blogg om hva de har lært om norrøn tid. De laget koblinger til viktige begreper og var utrolig ivrige, og ikke minst flinke. Jeg gikk rundt i 90 minutter og bare frydet meg over det jeg såg :-)

Læreverket vårt i norsk har tittelen fra
saga til cd, jeg følte virkelig at den tittelen var treffende i dag - den illusterer virkelig det vi holdt på med, nemlig knyttet "nytt" og "gammelt" sammen. Kanskje enda mer treffende hvis tittelen hadde vært fra saga til blogging... ;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar